Mun piti kirjoittaa teille elämästäni Helsingissä, se jääköön toiseen kertaan. 


Jos ollaan rehellisiä, niin en edes muista saaneeni yhtä huonoa asiakaspalvelua, kuin kuluneen viikon aikana. 
Hommahan alkaa siitä, kun huomasin noin 3-4 kuukautta sitten puhelimeni bugivan entistä enemmän. Uskoin moisen asian hoituvan uusimman ohjelmistopäivityksen myötä, joka kas kummaa auttoikin - hetkellisesti. Puhelimen akku alkoi kuumeta pienessäkin käytössä, ja eiköhän jokaiselle ole melkeinpä päivänselvää, että kuumeneva akku voi olla mahdollinen paloturvallisuusriski. Tästä syystä, en enää lataa puhelintani öisin, vaan päivisin valvovan silmän alla. 


Otin yhteyttä markkoinoiden "helposti lähestyttävään" ja "palvelualttiiseen" teleoperaattoriin, joilta puhelimen hommasin. Olin jokseenkin hämmentynyt saamastani palvelusta. Ensin minua ei meinattu palvella ollenkaan, ja sitten kun vihdoin pääsin esittämään asiani, oli palvelu erittäin ala-arvoista ja törkeää. 
Minua vähäteltiin, ja sain kuulla että asia ei ole kyseisen teleoperaattorin päänvaiva, eivätkä he siis suostuneet toimitamaan puhelinta huoltoon. Olin jokseenkin pettynyt ja vihainen saamaani asiakaspalveluun, pahalla tuulella lähdin takaisin kotiin. Ongelma ei ratkennut tehdasasetusten palauttamisella, päinvastoin - nykyään tuntuu siltä, että ongelma on kaksinkertaistunut. Matkustin tämän asian vuoksi siis 54 kilometriä. 


Otin yhteyttä kyseiseen operaattoriin postitse, jolloin sain vastaukseksi ihmetystä kyseistä kauppaa kohtaan. Selitin vian, ja minua pyydettiin olemaan yhteydessä seuraavana päivänä. Soitin saamaani numeroon, jolloin puhelimeen vastasi tympääntyneen oloinen herra. Sain tismalleen saman vastauksen, kuin toissapäivänä "Ei ole meidän päänsärkymme." Tämä kyseinen herrasmies myös kehtasi h u u t a a minulle, maksavalle asiakkaalle! Jouduin useampaan otteeseen huomauttamaan kyseiselle aspalle, että hän on asiakaspalvelija. On todella jännittävää, että rahat kyllä kelpaa, mutta palvelua ei ole saatavilla. 

Olin saman päivän aikana yhteydessä juristiin, joka soitti milteinpä samalta istumalta kyseiseen firmaan. Juristini kertoi, kuinka puhelimeen vastannut asiakaspalvelija oli ollut kuulemma aivan peloissaan, ja lupasi hoitaa asian eteenpäin. Saatiinko tälle jutulle nyt viimein se toivottu lopetus?

No EI saatu. Sain taas uuden puhelinnumeron, johon soittaa. Puhelimeen vastasi taas yksi elämäänsä kyllästynyt henkilö (mistä näitä edes sikiää?). Kuvittelin puhuvani asiallisen asiakapalvelijan kanssa, mutta ilmeisesti hänellä oli kiire kahvitunnille, koska kesken asianselvityksen, oli tämä palvelija läimässyt luurin kiinni. Kyllähän sain taas uuden puhelinnumeron, johon tulisi soittaa jotta saisin asiaan selvyyden. 

Puhelimessa on siis takuuta ihan reippaasti jäljellä, joten siitä ei pitäisi kiikastaa. On jokseekin hermojaraastavaa yrittää saada selvyys tähän asiaan. Jotkut ovat joutuneet taistelemaan kyseisen firman kanssa useita kuukausia! Toivottavasti mulla käy hieman parempi tuuri tämän asian suhteen. 
Niin joo, ja se firma. Annan teille kolmen pisteen vihjeen: Deoksiribonukleiinihappo, mikä on tuon lyhenne?